Monday, October 3, 2011

Tentang Annual Dinner

Baru-baru ini syarikat tempat aku bekerja mengadakan Annual Dinner. Tema yang dipilih ialah Through The Years.

Email dari penganjur menjelaskan tema ini menjelaskan mengenai perjalanan syarikat menempuhi masa dan ranjau duri yang dilalui bersama. Penganjur meminta kakitangan datang berpakaian ala-ala gaya 70an, 80an, 90an atau kontemporari.

Selalunya aku bukanlah orangnya yang rajin hendak menyahut saranan berpakaian mengikut tema tapi kali ini aku cuba juga. Bila orang tanya apa yang aku pakai aku jawab yuppy in the 90s. Kalau sudah terlupa, yuppy adalah panggilan untuk young city or suburban resident with a well-paid professional job and an affluent lifestyle. Haha taklah menggambarkan diriku pun sebenarnya jadi jangan terpedaya. Aku mengenakan baju slim fit dengan lengan yang lengkap dipasang cufflink dan baseball cap New York Yankee ala-ala mamat yang baru keluar dai London tube kononnya.

Namun begitu, aku kagum dengan beberapa kakitangan yang rajin dan beria-ia mengikut tema. Ada yang sanggup ke kedai sewaan fancy costume dan menyewa rambut afro dan baju berwarna warna zaman hippies.   
Groovy baby ... antara mereka yang sporting dan berani.

Ada juga yang berpakaian seperti ahli muzik dari Gun N Roses dan Bruno Mars.

Di singkatkan cerita, sudahnya aku pergi hanya untuk makan sahaja dan menikmati suasana yang diselang selikan lagu-lagu 70an, 80an, 90an dan kontemporari kerana aku masih tidak bernasib baik semasa lucky draw. Terlepaslah ipad, ipod, imac semua. 


Majlis diserikan dengan nyanyian oleh penyanyi cantik dan tinggi lampai Sufiah Noor, bekas finalis Malaysian Idol.








  

7 comments:

zarul said...

bro pakai apa? retro ke? kui3... :p

plug2pin said...

bro yg mn satu? tak mo letak ker?

plug2pin said...

bro yg mn satu? tak mo letak ker?

Cik Liza said...

wah wah.. mana dia gambar encik? :P adakah yg berspek hitam itu..:P

hk said...

Oh saya tiada dalam gambar :) Lagipun saya taklah daring nak memakai retro sebegitu hehe

Cik Liza said...

hehe.. sgt geli la tapi yg baju hitam tu.. kui2..
tapi still retro kan? :P

Rin Ahmad said...

you yang baju polkadot tu ke... hahahahaah so sweet laa semua tu... sporting...

Post a Comment